• تویوتا الهی - مرکز فروش و خدمات پس از فروش تویوتا در خراسان رضوی
پاسخ به شایعات و اشتباهات درباره تویوتا هیبریدی

پاسخ به شایعات و اشتباهات درباره تویوتا هیبریدی



تویوتا هیبریدی

1- نیاز به اتصال به منبع برق و شارژ : 

 

در تویوتاهای هیبریدی هرگز نیازی به اتصال به منبع برق و شارژ باطری ها نیست ، شارژ باطری ها بوسیله انرژی تامین شده از بازیافت نیروی ترمز تامین می شود.انرژی حاصل از ترمز در راه حل های خودروهای معمولی بنزینی به گرما تبدیل و از روی دیسك و لنت ترمز دفع می شود.
همچنین از موتور بنزینی خودرو نیز برای تولید انرژی الكتریكی اضافه در صورت نیاز استفاده می شود.
این موارد بصورت كاملاً خودكار اتفاق می افتند و نیازی به دخالت راننده نیست.

 

2- خودروهای هیبریدی برای اشخاص فنی و آشنا به تكنولوژی مناسب هستند :

 

در تویوتاهای هیبریدی شما به همان میزان مهارتی نیاز دارید كه برای راندن هر خودرو اتوماتیك دیگری نیاز هست.
استفاده از موتور برقی ، بنزینی یا تركیب این دو و سایر امور بصورت خودكار انجام می شود.
البته راننده می تواند حالت تنها استفاده از موتور برقی را برای سرعت های پائین انتخاب نماید.
اما برای اشخاص علاقه مند به جزئیات فنی نیز اطلاعات كاملی در صفحه نمایش اصلی از وضعیت رانندگی ، وضعیت فنی خودرو ، چگونگی رانندگی و ... در دسترس است.

 

3- خودروهای هیبریدی در دماهای خیلی كم یا زیاد به مشكل برمی خورند :

 

تویوتاهای هیبریدی در دماهای بسیار سرد و گرم در آزمایشگاه های مجهز و تخصصی آزمایش شده اند و رفتاری متفاوت از خودروهای بنزینی متداول ندارند.

 

4- ریسك برق گرفتگی با خودروهای هیبریدی :

 

براساس آمار و منطق واقعیت، شانس برق گرفتگی حتی در تصادفات شدید نزدیك به صفر است.كلیه اجزاء و سیم های فشارقوی در محفظه های ایمن بصورتی قرار گرفته اند كه دسترسی به آن ها حتی بصورت عمدی بسیار سخت است.
همچنین در شرایط تصادف كامپیوتر خودرو بلافاصله با كنتاكت های قوی داخل محفظه باطری ها، برق باطری را قطع می كند و دیگر برقی در خودرو جریان نخواهد داشت.

 

5- اجزاء سیستم هیبریدی باعث كم شدن فضای داخلی خودرو می شوند :

 

امروزه اجزاء و قطعات سیستم های هیبریدی بسیار فشرده شده اند و در طراحی های امروز با ورود به یك خودروی هیبریدی از روی فضای داخلی متوجه هیبریدی بودن آن نخواهید شد.

 

6- باطری های خودرو هیبریدی پس از مدتی نیاز به تعویض دارند :

 

باطری های تویوتا هیبریدی برای طول عمر خودرو طراحی شده اند ، برای مثال در یك نمونه یك تویوتا پریوس هیبریدی 1.5 میلیون كیلومتر را بعنوان تاكسی در ونكوور كار كرده است بدون اینكه مشكلی برای باطری ها پیش بیاید یا نیازی به تعویض باطری باشد.
علاوه بر این خودروهای هیبریدی مثل سایر خودروهای معمولی به باطری های 12ولت معمولی نیز مجهز هستند و می توانند كلاً بدون سیستم برقی و هیبریدی مثل یك خودرو بنزینی معمولی كار كنند.

 

7- شتاب و كشش خودروهای هیبریدی كم است :

 

كاملاً برعكس ، خودروهای هیبریدی توان استفاده از موتور بنزینی را در كنار موتور برقی اصلی و موتورهای برقی روی چرخ (در مدل های 4چرخ متحرك) دارند و شتاب آن ها از خودروهای هم كلاس بنزینی خود بصورت قابل توجهی بیشتر است.

 

8- خودروهای هیبریدی قابل اعتماد نیستند :

 

تویوتا تا كنون بیش از 9میلیون خودرو هیبریدی ساخته و فروخته و هرگز مشكلی در قابل اعتماد بودن خودروها نبوده است.
سیستم انتقال قدرت این خودروها قطعات متحرك كمتری دارد ، استهلاك بخش های مختلف خودرو كمتر است ، مثلاً لنت ترمز بدلیل اینكه در بسیاری از موارد برای كاهش سرعت از ترمزهای برقی سیستم هیبریدی برای شارژ باطری استفاده می شود بسیار كمتر استفاده می شوند و در چندین دوره تست های JD.Power تویوتا پریوس در كلاس كامپكت كم استهلاك ترین و كم ایراد ترین خودرو شناخته شده است.

 

9- خودروهای هیبریدی خیلی در حفظ محیط زیست موثر نیستند :

 

از تولید تا بازیافت ، تویوتاهای هیبریدی حداكثر سازگاری در طبیعت را دارند.95% این خودروها قابل بازیافت است و در مورد باطری ها نیز تویوتا مقر اختصاصی و پیشرفته ای برای بازیافت باطری ها در اختیار دارد.