• تویوتا الهی - مرکز فروش و خدمات پس از فروش تویوتا در خراسان رضوی
توصیه های تویوتا خودرو های آفرود

توصیه های تویوتا خودرو های آفرود



خودرو های آفرود

قبل از عزیمت حتماً به كسی اطلاع دهید كجا می روید و چه زمانی باز می گردید.هرگز تنها و بدون اطلاع كسی سفر نكنید و تجهیزات ، غذا و آب آشامیدنی اضافی به همراه داشته باشید.

مكان ها آفرود ممكن است مورد استفاده سایر ورزشكاران نیز باشند یا جزو املاك خصوصی و حفاظت شده باشند ، همیشه با دقت و اطمینان به محل آفرود وارد شوید.

در آفرود شتاب گیری های ناگهانی ، چرخش های شدید و كنترل نشده فرمان زیر فشار ، پریدن و ضربه زدن روی دست اندازها و امثالهم می توانند به خودرو شما آسیب جدی وارد كنند.همیشه :

 

با آرام ترین سرعت ممكن و بیشترین سرعت مورد نیاز

 

در آفرود رانندگی كنید.

بسیاری از خودروهای آفرود ، فاصله محوری زیادتر ، مركز ثقل بالاتر و لاستیك های نسبتاً كوچك تری از خودروهای اسپرت دارند ، این شرایط باعث افزایش ریسك چپ شدن خودرو در شیب می شود.در صورت بارزدن روی خودرو هرگز بار را روی سقف قرار ندهید و سعی كنید وزن بار را در حجم خودرو تقسیم نمائید.

 خودروهای آفرود آپشن ها و امكانات متنوعی برای آفرود دارند ،حتماً امكانات و قابلیت های خودرو خود را بشناسید.

كمربند ایمنی خود و سرنشین را ببندید ، روی جاده تمركز داشته باشید و و فرمان را با تسلط بگیرید.هرگز دست را از میان فرمان رد نكنید ، رد شدن از روی یك سنگ ممكن است موجب چرخش سریع و ناگهانی فرمان شود و اگر دست شما در میان فرمان باشد حتماً آسیب خواهد دید.

بصورت مستقیم به مسیر سنگلاخ و ناهموار شیب دار وارد یا از آن خارج نشوید و به راهنمای خود دقت كنید تا مسیر مناسب عبور را به شما نشان دهد.

همچنین مراقب تغییرات ناگهانی آب و هوا باشید.

با پدال گاز با كنترل و آرامی رفتار كنید ، گاز دادن ناگهانی می تواند موجب گیر كردن خودرو یا پریدن آن و برخورد با موانع شود.بسیاری از خودروهای آفرود سیستم های كمكی برای كنترل نیروی گاز و جلوگیری از هرزگردی دارند.با سرعت آرام و ثابت حركت كنید.اگر چرخ دچار هرزگردی شد پای خود را به آرامی و با كنترل از روی پدال گاز بالا بیاورید و پس از فرمان دادن و موقعیت گرفتن به آرامی آن را مجدداً به پائین فشار دهید.

پس از هربار آفرود خودرو خود را به دقت بررسی نمائید ، دانه های كوچك شن در بسیاری از قطعات مثل ترمز نفوذ می كنند و موجب كاهش سطح عملكرد و آسیب دیدن آن ها می شوند.در اولین فرصت بدنه ، شاسی و زیر خودرو را كامل شسته و برای هرگونه آسیب بازرسی نمائید.